Spring videre til hovedindholdet

Jeg har afregnet patienten med dankort, men patienten har ikke betalt. Hvad gør jeg?

Opdateret over en uge siden

Følgende punkter vil resultere i at den forkerte indbetaling fjernes:

  • Gå ind på debitor kontokort

  • Sæt patienten i fokus ved at finde dem i ”Debitor”-feltet oppe til venstre. Man skal bruge debitor-feltet da patienten i dette tilfælde selv har betalt og dermed selv er debitoren.

  • Sørg for at felterne ”Fra” og ”Til” er indstillet til et interval der indeholder datoen for den faktura der skal fjernes betaling fra og tryk så søg.

  • Lokaliser den faktura der ved en fejl er afregnet med dankort – indbetalinger er de grønne linjer, faktureringslinjer er gule.

  • Tryk på tryllehatten helt ude til højre på faktureringslinjen og tryk efterfølgende på den ”Fjern betaling”-knap der kommer frem.

Dette vil fjerne indbetalingslinjen, samt markere fakturaen som værende ikke betalt.

OBS! Du skal have rollen som "Finansiel administrator" for at kunne dette.

Besvarede dette dit spørgsmål?