Følgende punkter vil resultere i at en faktura slettes:
Gå ind på debitor kontokort
Sæt patienten i fokus ved at finde dem i ”Debitor”-feltet oppe til venstre. Man skal bruge debitor-feltet da patienten i dette tilfælde selv har betalt og dermed selv er debitoren.
Sørg for at felterne ”Fra” og ”Til” er indstillet til et interval der indeholder datoen for den faktura der skal fjernes og tryk så søg.
Lokaliser den faktura der skal fjernes – indbetalinger er de grønne linjer, faktureringslinjer er gule.
Tryk på tryllehatten helt ude til højre på faktureringslinjen og tryk efterfølgende på den ”Fjern”-knap der kommer frem.
Dette vil fjerne fakturaen.
Hvis fakturaen er betalt, skal man først trykke på ”Fjern betaling”-knappen, før man kan få lov at trykke på ”Fjern”-knappen.
OBS! Når man trykker på ”Fjern”-knappen kan man ikke længere finde det fjernede element i systemet. Man skal derfor være helt sikker på, at det er det rigtige at gøre at fjerne elementet – ofte vil en kreditnota i stedet være det korrekte træk.
OBS! Man skal have rollen som finansiel administrator for at kunne bruge ”Fjern”-knappen.