Spring videre til hovedindholdet

En patient har betalt med dankort – men betalingen er registreret som kontant. Hvordan ændrer jeg det?

Opdateret over en uge siden

Følgende punkter vil resultere i en ændret betalingsform på en patient indbetaling:

  • Gå ind på debitor kontokort

  • Sæt patienten i fokus ved at finde dem i ”Debitor”-feltet oppe til venstre. Man skal bruge debitor-feltet da patienten i dette tilfælde selv har betalt og dermed selv er debitoren.

  • Sørg for at felterne ”Fra” og ”Til” er indstillet til et interval der indeholder datoen for den indbetaling der skal ændres og tryk så søg.

  • Lokaliser den indbetaling der skal ændres – indbetalinger er de grønne linjer, faktureringslinjer er gule.

  • Tryk på tryllehatten helt ude til højre på indbetalingslinjen og tryk efterfølgende på den ”ændre”-knap der kommer frem.

  • Der vil nu komme et pop-up vindue, hvor man kan ændre ”Betalingsdato”, ”Totalt beløb” og ”Type”.

  • Tryk på feltet under ”type” og vælg den betalingsform i drop-down-menuen som indbetalingen skal ændres til at være.

  • Afslut med den blå ”Ændre”-knap øverst i pop-up vinduet.

Der vil nu forekomme en udbetalingslinje der modsvarer den originale indbetaling, samt en ny indbetalingslinje med korrekt betalingsform. Det er meningen at det skal stå sådan, da man på denne måde altid kan se hvad der er sket.

Besvarede dette dit spørgsmål?