Spring videre til hovedindholdet

Hvorfor bliver der ikke oprettet en faktura når jeg afregner patienten?

I denne guide vises det hvordan patient kontokort sammenlægges

Opdateret i denne uge

Grundet en fejl i KirCACS er der nogle patienter som har flere kontokort. I den forbindelse kan der opleves udfordringer med afregning, fx. at der ikke oprettes en faktura når der trykkes "Afregn" og at ydelseslinjen herefter bliver liggende til afregning.

Det du kan gøre for at tjekke om patienten har to kontokort er:

  • I afregningsbilledet er der sammen med betalingsformerne et felt 'konto'

  • Tjek her om patienten har flere konti. Der bør være én alm konto og én aconto

Det er i feltet her det kan tjekkes om patienten har flere konti.

Har patienten flere konti, vil det se således ud:

For at rette op på dette, er det nu muligt at sammenlægge patientens konti. Dvs, at de to patientkonti bliver lagt sammen, og det samme gør de to aconto konti.

Sådan sammenlægges patientens kontokort

Konstateres det, at patienten har flere kontokort, så lægges de sammen på følgende måde:

  • Åben patientens stamkort

  • Øverst til højre er der en rød knap hvor der står "Sammenlæg patient konti". Denne knap vil kun være tilgængelig for patienter hvor fejlen med flere kontokort gør sig gældende.

Når der klikkes på denne knap, så skal der nu kun være én patientkonto og én aconto på patienten. Dermed skulle det være muligt at få afregnet patienten korrekt, ligesom fakturaer og ind/udbetalinger vil være samlet på ét kontokort.

Besvarede dette dit spørgsmål?