Spring videre til hovedindholdet

Varekartotek

Opdateret for over 2 uger siden

Hovedvaregrupper

Muligheden for selv at oprette hovedvaregrupper forsvinder. Som bruger skal du derfor benytte de standardiserede hovedvaregrupper.

Nuværende egen-oprettede hovedvaregrupper flyttes med over i den nye finansielle modul.

Hvordan fungerer afregning med Convene fremover?

Der vil ikke længere være en særskilt Convene-afregningsknap. I stedet håndterer systemet automatisk, hvad der skal sendes til henholdsvis Convene og til forsikringen - baseret på det, behandleren vælger under sag i afregningen.

For at dette fungerer korrekt, skal du sikre følgende i varekartoteket:

  • Gå ind på det enkelte produkt

  • Hvis produktet skal kunne afregnes via Convene, skal du sætte flueben i boksen til højre

  • Når dette er gjort, vil alle produkter markeret til Convene automatisk blive sendt til Convene under afregningen. På den måde kan systemet selv håndtere split-fakturering uden ekstra manuelle trin

Omvendt findes der også en undtagelse: Hvis du har en patient, der ikke ønsker at bruge Convene, og I tillader dette i klinikken, kan Convene slåes fra under patientens stamdata. I så fald vil faktureringen altid gå direkte til sekretæren. Det er altså et aktivt tilvalg, at man ikke vil sende til Convene.

Hvad er Convene?

Convene er et system til automatisk håndtering af betalinger og afregning i klinikker. Det bruges til at lette administrationen, sikre korrekt registrering af indbetalinger og fordele betalinger mellem patient, forsikring og andre betalere.

Besvarede dette dit spørgsmål?