Manuel og semi-automatisk fakturering fjernes
I det nye modul afregnes alting samtidig. Dette har en betydning for afregning med forsikringer, kommuner og anden betalere generelt.
Alle Anden betalere afregnes nu automatisk, hvorfor valgmulighederne "manuelt" og "semi-automatisk" ikke længere findes i Anden betaler kartoteket. Faktura sendes altså automatisk afsted med det samme, når de er afregnet fra sekretæren. Anden betaler igangværende forsvinder i samme forbindelse.
Ønsker modtager, at der kun afregnes f.eks. én gang om måneden kan fakturaen efterlades i Patient Igangværende, så faktura først oprettes, når det ønskes.
Se evt. mere om ændringer i afregning ca. 17 minutter inde i Optagelse af Webinar om det nye finansielle modul.
Fjernelse af CPR på faktura til anden betaler
Falck har fra 1. oktober 2025 bedt om at faktura fremsendes uden CPR nr. Dette imødekommer KirCACS naturligvis. Gør følgende i det nye finansielle modul:
Find den ønskede Anden Betaler i Anden betaler kartoteket
Under fanen Faktura fjernes rettetegnet udfor Inkludér alle 10 cifre af CPR-nummer i fakturaer
Dette er en ny funktion for alle Anden Betalere - ikke udelukkende Falck.