Spring videre til hovedindholdet

SMS tjekliste

SMS er ikke kommet frem til patienten.

Opdateret for over 2 måneder siden

Patienten hævder, at denne ikke har modtaget en SMS.

  • Tjek med patienten om nummeret er korrekt

  • Tjek om patienten er sat til at modtage SMS'er

    • Tjek på patient stamkort / notifikationer om der står JA i det ønskede

  • Tjek herefter om systemet har sendt sms til patienten. Det ses i menupunktet nr 4 ”brættet” under SMS liste patient

    • Her kan du til venstre for SMS'en se om den er leveret o.l.

    • Står der "under levering" så har KirCACS sendt SMS'en men den er ikke kommet frem endnu. Dette skyldes ofte at teleselskabet har maste-problemer eller patienten har været udenfor dækning

  • Tjek så om patienten har et mobil nummer, som lever op til følgende:

    • uden mellemrum mellem tallene

    • uden +45 ller 0045 foran nummeret

    • udenlandske numre virker ikke

  • Er det en påmindelses-SMS (sendes 24 timer før aftale) så tjek (evt. i brugerlog) om aftalen er booket mere end 24 timer før

Besvarede dette dit spørgsmål?