Spring videre til hovedindholdet

Hvordan opretter man en forsikringssag?

Opdateret for over 2 uger siden
  • Gå til kalenderen

  • Sæt den givne patient i fokus

  • Øverst på skærmen vil være en grøn bjælke, hvor der i midten er et felt hvor der står ”Sag” efterfulgt af en kasse og til højre for denne vil der være et hvidt plus-ikon.

  • Tryk på plus-ikonet

  • Der vil nu stå ”Ny sag – aktiv” i kassen mellem ”sag” og det hvide plus-ikon

  • Under den grønne bjælke vil der forekomme nogle bokse (”behandlinger tilbage”, ”periode slut”, ”beløb tilbage”, etc.).

  • Klik på en vilkårlig af disse bokse for at komme ind til opsætningen af den givne forsikringssag.

    • OBS! Enkelte gange sker det at det ikke er den nyoprettede sag der vises i boksene, hvis der er flere gamle sager på patienten. Tryk da på kassen imellem ”Sag” og plus-ikonet, for at se alle sager på denne patient og vælg den der hedder ”Ny sag – aktiv”

  • Udfyld de relevante felter – som minimum felterne ”sagsnummer” og ”anden betaler”. Vær desuden ekstra opmærksom på ”Periode start” og ”Periode slut”-felterne, da disse dikterer det interval hvor forsikringssagen kan være aktiv.

  • Tjek af der er flueben i boksen unde ”Aktiv”, såfremt sagen skal være aktiv (det skal den oftest ved oprettelsestidspunkt).

Afslut med ”Gem”-knappen.

OBS! Fejloprettede sager kan slettes så længe der ikke er afregnet noget på dem. Afregnes der på dem forsvinder ”Slet”-knappen inde på sagen.

Besvarede dette dit spørgsmål?